Uvedení a jak se připojit

Konference proběhne v prostředí Microsoft Teams. Na jednotlivé události se v době jejich konání připojíte po rozkliknutí tlačítka „Připojit se“ u jednotlivých událostí v programu konference. Po rozkliknutí tlačítka se vás prohlížeč zeptá, zda se chcete události zúčastnit v prohlížeči, anebo v aplikaci. Pokud se připojujete k události, ve které budete přednášet příspěvek, je nutné používat aplikaci. Pokud se chcete pouze zúčastnit, můžete si události pustit v prohlížeči, na mobilu nebo v tabletu.

Práva k přístupu

Jestli jste zaměstnancem nebo studentem Masarykovy univerzity (MU), potřebná práva vám přidáme sami. 

V případě, že patříte mezi mimouniverzitní účastníky nebo prezentující, potřebujeme přihlásit vaší e-mailovou adresu do sítě MU. Na váš e-mail vám zašleme pozvánku, kterou je potřeba otevřít a potvrdit spojení s MU. Postup krok za krokem naleznete zde. Jakmile na konci uvidíte tuto obrazovku, máte vyhráno a můžete se těšit na konferenci. K jednotlivým událostem je pak jen zapotřebí přihlašovat se přes tento propojený účet. 

Podrobnější informace

Jestli s rozhraním Teams doposud nemáte zkušenosti, doporučujeme seznámit se se sekcemi informace pro účastníky, případně informace pro prezentující. V sekcích naleznete podrobnější informace o rozhraní Microsoft Teams a jeho jednotlivých funkcích z pohledu účastníka, případně prezentujícího. Může se také stát, že narazíte na technický problém, který nedokážete sami vyřešit a budete potřebovat poradit, v takovém případě je tady pro vás sekce Pomoc s připojením, aneb jsem v koncích. V sekci naleznete mimo nejčastější problémy i přímý kontakt na technickou podporu. 

Informace pro účastníky

Jako účastník můžete MS Teams používat v desktopové aplikaci pro počítač (kterou doporučujeme) nebo v prohlížeči, mobilu anebo tabletu. Pokyny k instalaci MS Teams naleznete zde. K připojení se přes prohlížeč není zapotřebí instalovat nic. Stačí pouze kliknout na některé z tlačítek „Připojit se“ v programové sekci a následně zvolit spustit / pokračovat v prohlížeči.


Jak se zapojit / participovat

Jednotlivé události z programové sekce jsou rozděleny na dvě formy: běžné schůzky a živé události. Formou běžných schůzek proběhne drtivá většina programu (workshopy, zahájení, plenární přednášky i konferenční sekce). Živé události se týkají pouze tří panelových diskuzí. V obou formách se jako účastník můžete zapojit do diskuse. Rozdílem je, že v běžné schůzce můžete z pozice účastníka přímo mluvit, zatímco v živé události se můžete zapojit pouze v chatu. Jestli v běžné schůzce budete chtít položit dotaz a nebudete chtít mluvit, můžete chat využít i zde. Na základní funkce běžné schůzky se můžete podívat na tomto odkazu a na to, jak položit dotaz v živé události zde). 

Pokud se budete chtít zapojit do diskuse, doporučujeme také zkontrolovat nastavení mikrofonu, případně kamery. Podrobnější informace naleznete zde. Při zapojení se do diskuse je také nutné používat sluchátka. 

Chtěl/a bych o MS Teams další informace

Pokud si chcete rozhraní Teams podrobněji prohlédnout, doporučujeme tento příspěvek. Některé funkce, jako například sdíle obsahu vám z pohledu účastníka nebudou dostupné. Jestli kdykoli narazíte na problém, se kterým si nebudete vědět rady, případně budete chtít další informace, budeme rádi, když nám napíšete na pdb2021.help@gmail.com.

Online etiketa

U běžných schůzek prosíme o ztišení mikrofonu, dokud se nebudete chtít sami zapojit do diskuse. 

Doporučujeme se před položením dotazu/zapojením do diskuse přihlásit / zvednout ruku. 

Chat u živé události i schůzek je veřejný. V případě, že budete chtít poslat prezentujícím nebo účastníkům soukromou zprávu, zvolte prosím jinou formu. 

Informace pro prezentující

Jste-li prezentující, je nutné spouštět MS teams přes desktopovou aplikaci, v opačném případě nebudete mít vždy dostupné všechny funkce. Pokyny k instalaci aplikace naleznete zde.

K jednotlivým událostem, ve kterých prezentujete, se následně připojujte pomocí odkazů v sekci Program na webových stránkách (tlačítkem „Připojit se“ u příslušné události). Do dané události se připojíte s příslušnými právy, která Vám předem nastavíme. Prezentujícím také doporučujeme přihlásit se do události ve které prezentujete v krátkém předstihu před samotnou prezentací (10–15 minut), obzvláště, jestli jste v dané události prvním prezentujícím.

Rozhraní

Události, ve kterých budete prezentovat mohou mít dvě formy: běžné schůzky a živé události. Workshopy, zahájení, programové sekce a plenární přednášky budou ve formě běžných schůzek, panelové diskuse, k nimž bude mít přístup i široká veřejnost, proběhnou formou živých událostí. V obou sekcích vám bude k dispozici technický moderátor a moderátor z řad akademiků. Tito moderátoři se budou starat o bezproblémový chod události, ale i o dotazy účastníků 

Rozhraní běžných schůzek a živých události je z pohledu prezentujících a diskutujících velice podobné, přesto se v drobnostech liší. Prvním rozdílem je přítomnost dvou chatovacích místností v živé události. První slouží ke komunikaci s účastníky, příp. veřejností, a druhá, privátní,  pouze pro komunikaci mezi prezentující a moderátory. Obě místnosti a rozhraní prezentujícího v živé události naleznete zde. Druhým rozdílem je, že v živé události není možno přímo se přihlásit o slovo. Jestli nastane situace, kdy se o slovo budete chtít přihlásit, a nebudete chtít například přerušovat tok myšlenek právě diskutujících, tak na sebe můžete upozornit soukromém chatu pro prezentující a moderátory. Moderátoři budou chat pravidelně kontrolovat. Nutné to však není, při skočení si do řeči se dá obvykle velice rychle domluvit.

Sdílení obsahu v běžné schůzce a živé události

V běžné schůzce i živé události sdílíte obsah (pdf, prezentaci apod.) stejným způsobem. Krátký návod, jak sdílet, naleznete zde. Primární je nalezeni ikony s popisem sdílet a následně vybrání sdíleného obsahu (který musí být spuštěn v počítači). 

Před samotnou událostí také doporučujeme zkontrolovat funkčnost kamery a mikrofonu. Podrobný návod naleznete zde. Je také nutné, abyste v události, ve které budete prezentovat, případně se v ní chcete zapojit do diskuse používali sluchátka.

Chtěl/a bych si to vyzkoušet

Pokud si chcete rozhraní Teams dopředu vyzkoušetve čtvrtek (15.4), a v pondělí (19.4) proběhnou od 18:00 do 19:00 zkušební schůzkyna kterých si všechny funkce můžete prakticky „proklikat“. Na těchto schůzkách Vám současně budeme k dispozici a rádi vám s čímkoli poradíme. 

Čtvrtek (15.4, od 18:00 do 19:00)

Pondělí (19.4, od 18:00 do 19:00)

Online etiketa

Prosíme o ztišení mikrofonu, pokud nebude aktivně mluvit/prezentovat. 

Jako prezentující můžete v živé události využít soukromého chatu, ve kterém na sebe můžete upozornit, že chcete mluvit a nechtěli byste přitom rušit aktivně probíhající diskusi. Moderátoři budou chat pravidelně kontrolovat. 

Doporučujeme rušit sdílení obsahu, který již aktivně nevyužíváte k prezentaci. 

Stabilní připojení k internetu

Je-li to možné, buďte připojeni přes ethernet (síťový kabel).

Jste-li připojeni přes síť Wi-Fi, preferujte 5G sítě. Novější routery obvykle nabízejí jak normální, tak 5G síť.

Jste-li připojeni přes síť Wi-Fi, zkontrolujte si sílu signálu a snažte se být blízko routeru.

Při prezentování mějte prosím vypnuty / pozastaveny všechny ostatní programy (kromě MS Teams a prezentace). Především pak programy, které slouží k nahrávání souborů do cloudu (One drive, Google drive, Dropbox, apod.).

Míváte-li s internetem problémy, zvažte, zda neprezentovat na jiném místě se stabilnějším/rychlejším internetem.

Pokud si chcete rychlost internetu otestovat, doporučujeme tento odkaz. Pro stabilní prezentování doporučujeme Upload minimálně 5 Mbps a Download 10 Mbps. Pro plynulé nahrávání (hlasu a prezentace) je důležitý především Upload.

Technická podpora (helpdesk) 

E-mail: pdb2021.help@gmail.com

Telefon: 774 348 646

Pomoc s připojením, aneb jsem v koncích

Nejčastější problémy (FAQ):
Nemůžu se připojit k události. Nepustí mě to.
  • Zkontrolujte, že se přihlašujete přes e-mail, který jste uvedli v přihlášce ke konferenci a který jste propojili v rámci externího přístupu s Masarykovou univerzitou. 
  • Jestli jste žádný účet nepropojovali a patříte mezi externí účastníky nebo prezentující, podívejte se do záložky Uvedení a jak se připojit. 
Nedostal jsem e-mail s pozvánkou k propojení mé e-mailové adresy s Masarykovou univerzitou.
  • Zkontrolujte prosím, zda pozvánku hledáte na e-mailové adrese, kterou jste uvedli při registraci ke konferenci. 
  • Zkontrolujte prosím e-maily od Microsoft Teams. Případně vyhledávejte podle předmětu e-mailu: Byli jste přidáni jako host do MUNI v Microsoft Teams / You have been added as a guest to MUNI in Microsoft Teams. 
  • Zkontrolujte si prosím záložky hromadné, aktualizace nebo spam na vašem e-mailovém účtu.  
Nikdo mě neslyší, nikoho neslyším nebo mi nejde kamera

V nastavení během události (tři tečky) nebo v nastavení aplikace Microsoft Teams (vpravo nahoře klikněte na své jméno a následně na nastavení a zařízení) zkontrolujte, zda máte nastavenou správnou kameru, mikrofon a výstup zvuku. Podrobnější návod naleznete zde.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info