Baterie diagnostických testů jazyka pro předškolní a raně školní děti – teoretická východiska a návrh struktury

  • 23. dubna 2021
    15:15 – 17:15
  • doc. PhDr. Gabriela Seidlová Málková, Ph.D. doc. PhDr. Filip Smolík, Ph.D.
Autoři

doc. PhDr. Gabriela Seidlová Málková, Ph.D.,
doc. PhDr. Filip Smolík, Ph.D.

Palčivá otázka

Proč je důležitá diagnostika jazykových schopností v předškolním a raně školním věku? jaká je souvislost diagnostiky jazyka a identifikace rizik ve vývoji gramotnosti?

Abstrakt

Příspěvek představuje dílčí výstupy aktuálně řešeného projektu FHS UK a PsÚ AV ČR podpořeného TAČR, jehož cílem je návrh a standardizace baterie testů ke komplexnímu posouzení jazykových schopností u dětí ve věku od 3 do 8 let. V průběhu příspěvku budou autorským týmem představena teoretická východiska, koncepční rámec a obsahová struktura testové baterie. Přehledově budou prezentovány všechny navrhované součásti testového souboru, tedy úlohy pro zmapování kvality fonologických, lexikálních a gramatických schopností předškolních a raně školních dětí.

Sdílení události

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info