Srovnání používaných diagnostických nástrojů v PPP mezi lety 2010, 2014 a 2018
-
22. dubna 2021
13:30 – 15:30
Autoři
Lucie Chadimová, Petra Novotná, Aleš Hrubý, Michal Nesládek
Palčivá otázka
Standardy diagnostiky ve ŠPZ a používání adekvátních diagnostických nástrojů.
Abstrakt
V letech 2010, 2014 a 2018 proběhla podrobná analýza psychologických, pedagogických a speciálně pedagogických nástrojů a metod, které jsou používány pro 19 různých diagnostických účelů (např. vývojové škály, testy kognitivních schopností, posouzení školní zralosti...) V realizovaných šetřeních jsme obdrželi odpovědi od 42 (2010), 47 (2014) a 64 (2018) zařízení. Zjistili jsme posun v aplikaci diagnostických nástrojů odpovídající vývoji nových nástrojů a lepší saturaci potřeb PPP vlivem pravidelně vypisovaného rozvojového programu MŠMT "Vybavení školských poradenských zařízení diagnostickými nástroji." Identifikovali jsme také oblasti, pro něž zatím diagnostické nástroje nejsou uspokojivě zajištěny (např. adaptivní chování, poruchy chování) a oblasti v kterých by odborníci uvítali výraznější metodickou podporu (např. oblast dynamické diagnostiky.) V konkrétních oblastech nastíníme diagnostické nástroje nově publikované (od data poslední studie) či aktuálně vyvíjené.
Sdílení události